TÜKETİCİ HAKLARI
Satılan mal geri alınır mı? 
Satın alınan ürün bozuk, eksik, hatalı veya son kullanma tarihi geçmiş ise geri alınmak zorundadır. Etiketlerinde veya tanıtım kılavuzunda belirtilen özellikleri taşımayan mal geri verilebilir. 
Üzerinde "özürlüdür" ibaresi bulunan malları, malın bu ayıbını bilerek satın alındı ise iade edilemez.


Satın alınan bozuk mal kaç gün içinde geri verilebilir veya değiştirebilir ? 
Eğer satılan mal tüketici tarafından dükkandan alınmış ve bozuk olduğu tüketiciden gizlenmiş ise 15 gün içerisinde geri verilebilir, değiştirilmesi veya tamiri istenebilir 
Tüketiciye satılan malın bozuk, eksik veya hatalı olmasından satıcı, bayi, acenta, üretici firma ve ithalatçı firma sorumludur. 
Satıcı dükkanında bulunan her malı satmak zorunda mıdır? 
Satıcı üzerinde "numunedir" veya "satılık değildir" ibaresi olmayan vitrinde veya dükkanın görünen herhangi bir yerinde olan her malı satmak zorundadır.


Taksitle satılan mallarda tüketici peşin ödemek isterse fiyatta bir değişiklik yapılabilir mi? 
Bu durumda satıcı ödenen miktara göre gerekli faiz indiriminde bulunmak zorundadır. 
Tüketici belirli bir aşamadan sonra taksitli ödemelerinden kalan miktarı topluca öderse yine faiz indiriminin uygulanması gerekir.


Kampanyalı satışlarda nelere dikkat edilmelidir ? 
Medya aracılığı ile halka duyurularak iştirakçi kabul etmek suretiyle malın veya hizmetin daha sonra teslim edilmesi vaadiyle yapılan satışlara kampanyalı satışlar denir. Bu tür satışlarda dikkat edilecek hususlar: İlan ve taahhüt edilen mal ve hizmetin aynı nitelikte olması, aynı fiyatta olması, teslimatın ilan edilen zamanda yapılmasıdır.


Kapıdan aldığım bir malı iade edebilir miyim, kaç gün içinde iade edebilirim? 
Bu tür satışlarda tüketici yedi gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden malı iade edebilir. Bu durumda satıcı almış olduğu peşinatı, imzalanan sözleşmeyi veya tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi (senet vb.) iade etmek zorundadır. 
Tüketici satış sözleşmesinden caydığını iadeli taahhütlü mektup veya noter aracılığı ile firmaya bildirmek zorundadır. Satıcı cayma bildiren belgeyi aldıktan sonra on gün içerisinde satış belgelerini ve peşinatı tüketiciye iade etmek zorundadır.


Alınan her hangi bir malın garantisinden yararlanmak için ne yapılır ? 
Alınan malla birlikte verilen Garanti Belgesine alınan malın fatura tarihi, fatura numarası ve bandrol seri numaraları yazılıp, ilgili firmaya gönderilmelidir. 
Malzeme, işçilik ve montaj hatalarından dolayı meydana gelen arızalar garanti kapsamındadır. Hatalı kullanım nedeniyle oluşan arızalar kullanım nedeniyle oluşan arızalar garanti kapsamında değildir. 
Arıza kullanım hatasından dolayı oluşmamışsa ödemek zorunda değilsiniz. 
Garanti süresi içinde sık sık arızalanan malın değiştirilmesi istenebilir.


Satıcı malı geri almaz, değiştirmez, aldığı peşinatı ve borçlandırıcı belgeleri iade etmezse ne yapılabilir? 
Tüketiciyi Koruma Derneği, Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü Hakem Heyetine, Sanayi ve Ticaret Odasına başvurulur. Sonuç alınamazsa Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Asliye Hukuk mahkemesine başvurulabilir.